چگونگی تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت و ثبت نام کد اقتصادی
در این مقاله سعی داریم تا با آموزش ثبت نام کد اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به شما کمک کنیم تا کد اقتصادی خود را دریافت کنید.
در صورتیکه در انجام هر کدام از مراحل بهمشکل برخورد کردید با شماره ۰۹۱۲۵۱۴۷۱۳۷ در تماس باشید. ما سعی خود را خواهیم کرد که مشکل شما را رفع نماییم.
مراحل ثبت نام کد اقتصادی
مرحله اول: پیش ثبت نام کد اقتصادی
برای دریافت شماره اقتصادی باید ابتدا مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام داد. این مرحله شامل وارد نمودن اطلاعات اولیه از متقاضیان دریافت شناسه اقتصادی است. سپس باید شماره تلفن همراه تاییدشده و تاییدیه پستی مرتبط با کد پستی محل فعالیت در سیستم بارگزاری شود. بعد از تکمیل اطلاعات درخواستی و فشردن کلید تایید نهایی وارد مرحله بعدی خواهیدشد.
پس از اتمام این مرحله بهمدت یک هفته فرصت دارید تا اطلاعات خود را تایید نمایید. لازم به ذکر است که در صورت عدم تایید اطلاعات در بازه زمانی یاد شده، پرونده شما بهصورت خودکار از سیستم حذف میگردد.
نکته: چنانچه نقصی در پرونده و مدارک شما وجودداشتهباشد، همچنان باید اظهارنامه خود را ارائه نمایید. توجه داشتهباشید که عدم نقص در مدارک مانع از ارائه به موقع اظهارنامه نخواهد بود.
مرحله دوم: صحتسنجی اطلاعات
در این مرحله اطلاعات شما با استعلامگرفتن از منابع مختلف سازمانی بررسیشده و در صورت وجود مغایرت و تناقض، موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی میگردد.
دریافت این پیامک نشاندهنده این است که شما باید دوباره وارد مرحله پیشثبتنام بشوید و مرحله ۱ را تکرار کنید.
مرحله سوم: تولید و ارسال اطلاعات کاربری
پس از انجام صحتسنجی اطلاعات و تایید کامل اطلاعات، نام کاربری و کلمهعبور اختصاصی شما ایجاد میشود و از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد (تایید کردن شماره همراه نیاز است).
مرحله چهارم: تکمیل اطلاعات تکمیلی بنگاه اقتصادی
پس از اینکه نام کاربری و رمز عبور برای شما پیامک شد، هم اینک میتوانید وارد سامانه شوید و سایر اطلاعات تکمیلی بنگاه اقتصادی خود را تکمیل نمایید.
همچنین در این مرحله قادرید اطلاعات پایه که در مرحله پیشثبت نام وارد سامانه کردهاید را ویرایش کنید. در پایان پس از تکمیل تمام اطلاعات بر روی دکمه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید.
مرحله پنجم: اعتبار سنجی میدانی
در این مرحله کلیه اطلاعات متقاضی در مرحله ثبت نام کد اقتصادی در واحدهای ستادی و واحدهای میدانی و همچنین پرونده فیزیکی مالیاتی شما در حوزه بررسی میشود و در صورت وجود مغایرت پیامکی برای اصلاح آنها ارسال خواهد شد. در غیر اینصورت شما به مرحله نهایی ثبت نام و کد ۴۵ رسیده اید.
نهایتا اگر اطلاعات شما مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گیرد، به مرحله نهایی ۴۵ خواهید رسید. به این ترتیب میتوانید با داشتن شناسه اقتصادی، اظهارنامه و سایر خدمات سازمان را بهصورت الکترونیکی انجامدهید.
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده فیزیکی
- ارائه اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی، تقاضا نامه (اصل و کپی)
- اظهار نامه ثبت سرمایه شرکت (اصل و کپی)
- روزنامه رسمی (اصل و کپی)
- تکمیل دفترچه مخصوص اشخاص حقوقی
- کپی و اصل مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره
- اشخاص حقوقی جهت تشکیل پرونده مالیاتی میبایست صاحبان امضا، گواهی امضا جهت ارائه به اداره مالیاتی مربوطه ارائه نمایند.
- فیش آب، برق یا تلفن محل فعالیت
- تحویل فیش پرداخت مالیات حق تمبر نیم در هزار موضوع ماده ۴۸ قانون مالیات مستقیم
سپیدار محاسب امیدوار است با این مقاله کمکی در جهت تشکیل پرونده مالیاتی (فیزیکی – الکترونیکی) به شما کرده باشد. در صورت نیاز به راهنمایی در هر کدام از مراحل بالا، با مشاوران سپیدار محاسب به شماره تماس ۰۹۱۲۵۱۴۷۱۳۷ در ارتباط باشید.
اگر در خصوص دریافت کد افتصادی نیازمند دریافت مشاوره بودید، کارشناسان ما در سپیدارمحاسب پاسخگوی شما خواهند بود. کافیست با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را جهت دریافت مشاوره تلفنی تکمیل بفرمایید.
مطالب مرتبط:
- انواع حساب و تعریف حساب
- سامانه جامع تجارت چیست و چه کاربردی دارد؟
- ماده ۱۳۷ قانون مالیات های مستقیم (نحوه محاسبه و معافیت)
- نحوه رسیدگی به تراکنش های بانکی